نشریه الکترونیکی اندیشه نو

بایگانی
  • ۰
  • ۰

امام مهدی (عج) در دعایی که با عنوان "توفیق طاعه" در کتاب مفاتیح‌الجنان، مصباح کفعمی و کتاب موعود موجود آیت‌الله جوادی آملی نقل شده دعایی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان دارند. 


حجةالاسلام محمدرضا فوادیان از پژوهشگران حوزه مهدویت در این باره به ایسنا گفت: آن حضرت در توصیف دانشجوی منتظر دو ویژگی را بیان می‌فرمایند؛
یکی رغبت و دیگری جحد، کوشش و تحقیق.
یعنی اگر دانشجویی به هنگام خواندن درس با حالت سعی و تلاش و از روی شوق و انگیزه این کار را انجام دهد دانشجوی مورد نظر امام عصر (عج) است.
وی خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی دانشجوی منتظر می‌گوییم دانشجویی که رغبت نداشته باشد و اهل کوشش و تحقیق برای فراگیری نباشد. این دانشجو دچار آسیب‌های آخرالزمانی شده است بنابراین امام مهدی (عج) در دعای معروفی که برای اقشار مختلف جامعه دارند دو ویژگی عنصر رغبت و جحد را برای دانشجوی منتظر برشمردند.
این کارشناس مباحث مهدویت افزود: بر این اساس آسیبی که دانشجویان ما به آن گرفتار می‌شوند آسیب بی‌میلی و بی‌تلاشی برای فراگیری، تحقیق و پژوهش است که امام مهدی (عج) ما را از گرفتار شدن به این آسیب‌ها برحذر داشته‌اند.

منبع:شیعه آنلاین


دعای ندبه و یاد امام حسین علیه السلام
یکی از دعاهای بسیار مهم و با ارزش، دعای ندبه است که عاشقان حضرت مهدی(عج) هر صبح جمعه دور هم گرد آمده و با خواندن آن، با حضرت تجدیدعهد و پیمان می کنند. بخش عمده و چشم گیر این دعا، پناه بردن به حضرت مهدی(عج) و تأسف از غیبت و دردمندی، از فراق آن بزرگوار است. بخش هایی از این دعا هم به جد بزرگوار امام زمان(عج) سالار شهیدان مربوط می شود. ندبه کنندگان مهدی(عج)، منتظران منتقم آل محمدند تا تقاص خون به ناحق ریخته شده فرزند فاطمه علیهاالسلام را بگیرد و موجب شادی رسول خدا صلی الله علیه و آله شود. صبح جمعه و دعای سوزان ندبه، در فراق امام زمان(عج) و یاد سیدالشهدا علیه السلام است و چه بسا همین یاد امام حسین علیه السلام ، اثری ژرف در صدق و صفای دعاکننده بر جای نهد.

علی معصومی

  • ۹۴/۰۸/۲۷
  • Admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی